Praktické rady před založením e-shopu
Business plán
V našem případě jsme si sestavili jednoduchý business plán, kde jsme si shrnuli 3 základní věci:
- výchozí situaci
- čeho chceme dosáhnout
- jak toho dosáhneme
U všech částí byl jako hlavní finanční aspekt. Měli jsme tak jasnou představu jaké máme možnosti a čeho můžeme dosáhnout. Tento krok rozhodně doporučujeme každému, kdo se chystá začít s podnikáním. Detailní finanční plán vás často uvede do reality a budete vědět, jak správně postupovat. S přípravou business plánu vám pomůže nespočet návodů na internetu. Můžete se podívat například na návod od JIC.
Brand – vytvoření vlastní značky
Další důležitou částí příprav je důkladné rozmyšlení a příprava značky. To zahrnuje nejen vymyšlení názvu, ale také přípravu vizuální identity. Zejména název e-shopu je důležitý pro založení s.r.o. a nákup domény. Pokud už nemáte konkrétní nápady, tak se bude hodit generátor názvů. V tom stačí zadat klíčová slova, zvolit míru shody/kreativity a nakonec zvolit styl.
Pro vizuální identitu můžete zvolit stejnou cestu jako my. Začali jsme nejprve od loga, následně jsme doladili barevnost, přidali prvek pro oživení a pak od barev odvodili celkovou vizuální identitu. Zde opět můžete pro nastartování kreativního procesu využít generátor. Výsledky z generátoru ale nejsou úplně kvalitní, proto doporučujeme využít ho opravdu jen na vytvoření prvních nápadů.
Co následuje?
- založení s.r.o. (případně živnosti)
- nákup domény