Praktické rady před založením e-shopu

23. 11. 2022
Doba čtení: 2 minut
Než se pustíte do samotného založení e-shopu, je vhodné věnovat nějaký čas přípravám. V našem případě jsme si sestavili jednoduchý business plán a připravili jsme si základní brand včetně vizuální identity.
Praktické rady před založením e-shopu

Business plán

V našem případě jsme si sestavili jednoduchý business plán, kde jsme si shrnuli 3 základní věci: 

  • výchozí situaci
  • čeho chceme dosáhnout
  • jak toho dosáhneme

U všech částí byl jako hlavní finanční aspekt. Měli jsme tak jasnou představu jaké máme možnosti a čeho můžeme dosáhnout. Tento krok rozhodně doporučujeme každému, kdo se chystá začít s podnikáním. Detailní finanční plán vás často uvede do reality a budete vědět, jak správně postupovat. S přípravou business plánu vám pomůže nespočet návodů na internetu. Můžete se podívat například na návod od JIC

Brand – vytvoření vlastní značky

Další důležitou částí příprav je důkladné rozmyšlení a příprava značky. To zahrnuje nejen vymyšlení názvu, ale také přípravu vizuální identity. Zejména název e-shopu je důležitý pro založení s.r.o. a nákup domény. Pokud už nemáte konkrétní nápady, tak se bude hodit generátor názvů. V tom stačí zadat klíčová slova, zvolit míru shody/kreativity a nakonec zvolit styl.

Pro vizuální identitu můžete zvolit stejnou cestu jako my. Začali jsme nejprve od loga, následně jsme doladili barevnost, přidali prvek pro oživení a pak od barev odvodili celkovou vizuální identitu. Zde opět můžete pro nastartování kreativního procesu využít generátor. Výsledky z generátoru ale nejsou úplně kvalitní, proto doporučujeme využít ho opravdu jen na vytvoření prvních nápadů. 

Co následuje?

  • založení s.r.o. (případně živnosti)
  • nákup domény
crossmenu